lördag 13 juni 2015

Testa utrustning och bilda lag

Jag har ett gott råd till alla er som tänker promenera runt Mälaren om ett par veckor: Vänta inte en dag längre med att testa er utrustning. Speciellt skorna är viktiga att testa innan ni beger er till Sjöhistoriska om tolv dagar. Igår gick jag i drygt fyra timmar till jobbet och upptäckte att mina sandaler - som jag gick i förra året - inte alls levererade som jag tänkt mig. Redan efter ett par timmar började det att skava under fötterna och när jag kom fram hade jag fått ett par blåsor. De läker troligtvis tills startskottet går, men det var ändå ett litet bakslag.

Vårat lagnamn syns snart på en ryggsäck nära dig
Annars är förberedelserna för mitt nybildade lag i full gång. Vi heter Avanti! Framåt! och består av diverse obskyra element. Namnet kommer från en förening som håller på att producera bland annat en fotoutställning om Stockholms husockupationsscen under andra halvan av 80-talet. Jag tyckte namnet passade särdeles bra för ett lopp som Fotrally. Här kan du läsa mer om fotoutställningen och andra aktiviteter under den närmaste framtiden.

Att vara med i ett lag är peppande och karaktärsbildande. Även om vi kommer vara flera hundra som går tillsammans kan det vara skönt att ha några speciella som stöttar oss under vår långa tur tillsammans. Själv hade jag nog gått flera mil kortare förra året utan mina forna lagkamrater i the Pirates of the Magelungen. Eftersom nästan hela laget blev uttagna till Fotrallylandslaget såg jag mig nödgad att bilda ett nytt gäng. Vi har inte lika stor erfarenhet som mitt gamla lag, men att delta i ett lag ger en extra dimension till promenerandet.

Om du som läser det här tänker gå Fotrallyt kan jag inte annat än uppmuntra dig att bilda ett lag. Tillsammans blir vi starkare. Avanti! Framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar