fredag 15 november 2013

Uppladdningen har börjat

Träningen inför sommarens utmaning fortsätter. Jag står upp på pendeln och i tunnelbanan och jag har börjat ta tid med Runkeeper när jag går. Det har inte blivit så långa promenader - drygt en halvtimme som längst - men det är skönt att hålla koll på vilket tempo det är. De promenader jag gått har varit lite snabbare än Fotrallys fem kilometer per timme.

Idag har jag faktiskt suttit ner på tunnelbanan. Både in till stan och på vägen hem. Jag spar mig till nästa dygns begivenhet: #1milvartredjetimme. Om cirka två timmar är vi fyra löpare som träffas hemma hos PerOla för att ta oss an första etappen.

Jag har förberett mig lite grann genom att ta fram flera ombyten med löparkläder, bäddat en "svettmadrass" i vardagsrummet (jag kommer inte att duscha på natten, men kanske lyckas jag sova någon timme mellan passen) och laddat upp med mat. Det ska bli riktigt spännande och se om jag klarar av alla åtta mil det närmaste dygnet.
Planerat födointag det närmaste dygnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar