onsdag 13 november 2013

Kommer jag att klara åtta mil på ett dygn?

Jag fortsätter mitt uthållighetsövande med att stå på pendeln och tunnelbanan. Det går ganska bra, men jag kan känna mig som en av de där typerna som inte vill sitta bredvid andra. Ni vet som står upp tills det blir en fyrasätessektion ledig och då sätter dom sig. Men sån är inte jag. Även om tåget står stilla på grund av urspårade bajståg står jag ståndaktigt kvar och hoppas att dessa övningar har effekt på sommarens stora uthållighetsprövning.

Ett annat sätt att öva min uthållighet sker nu under lördagens dygn. Då är det dags att springa åtta mil med en mil var tredje timme. Ska bli spännande att se om jag klarar hela vägen. En bekant som jag åtminstone delar en bit av första milen med tycker dock att denna utmaning är i tunnaste laget, så han satsar på två mil var tredje timme. Det finns med andra ord grader av galenskap bland oss som gillar att springa långt.

Uthållighetsidrottare hittar på det ena knasiga evenemanget efter det andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar