torsdag 28 november 2013

Himla massa spring

Inspirerad av mina åtta mil till fots för snart två veckor sedan har jag börjat springa oftare. Jag har sprungit till jobbet varje morgon den här veckan - 30 till 45 minuter - och det känns som en ny trend. Jag packar jacka, byxor och andra kläder i ryggsäcken tillsammans med frukostgröten och lunchlådan. Den tid jag förut ägnade åt frukost hemma i köket använder jag nu till frukost och eftersvettning i omklädningsrummet på sjukhuset.

Jag fortsätter också att stå - både vid mitt skrivbord och när jag åker pendel och tunnelbana. Jag ser fram emot att bli en lokal berömmelse som alla känner igen: den skumma typen som alltid står även när det finns gott om sittplatser.

Nåväl, den här bloggen handlar trots allt om att gå, så vad gör jag åt det? Hittills har jag inte gått så långt, men jag passar alltid på att gå när det inte skiljer så mycket tid mellan alternativen. Så istället för att åka buss mellan sjukhuset och pendeln brukar jag gå de knappt tre kilometerna. Om jag tar den snabbaste bussen tar det fem minuter kortare tid jämfört med att gå, så det är ett lätt val för att få ihop lite promenadtid. Snart börjar det bli dags att planera lite längre gångsträckor.

Södertälje kanal i arla morgonstund - en fin löpväg innan gryningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar