fredag 8 november 2013

Gårdagens kalla gröt till frukost

Som uthållighetsmotionär får man inte vara kräsen. Det gäller det att planera väl. Man får passa på att träna på tider som inte alltid är optimala och matintaget får anpassas därefter. Som i morse. Jag gick upp kl. 05:20 och packade ner havregrynsgröten jag kokat kvällen innan. Strödde i lite nötter och frön samt skar frukt jag packade i en annan burk. Så efter buss och pendeltåg tog jag en löptur till jobbet innan jag körde ett pass styrketräning. Efter det var det bara att njuta kall gröt som frukost i omklädningsrummet. Kanske är detta en metod att bygga en kropp som pallar att gå konstant hur många timmar som helst?

Kall gröt, nötter och frukt, den perfekta återhämtningsmaten efter träning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar