tisdag 5 november 2013

Träningen har börjat

Jag har under många år tränat fem till sex dagar i veckan, så att skriva "Träningen har börjat" är en sanning med modifikation. Det är dock en annan form av träning som jag nu ställs inför. Att springa, cykla eller köra längdåkning upp till tolv timmar i sträck är jag van vid. Men att gå konstant två, tre eller fyra timmar så länge är ett helt nytt koncept för mig.

Jag frågade därför experterna om tips och fick bland annat följande råd:

  • Sätt dig inte när du är trött
  • Undvik alltid stolar
  • Acceptera allmänt obehag
  • Delta i 48-timmars löpartävlingar
Under dagen har jag tagit fasta på en del av ovanstående tips (fast jag nu helt dekadent sitter utsträckt i soffan). Här är dagens försök att skapa nya vanor:
  • Stod upp på pendeln från Älvsjö till Östertälje (ja, det fanns sittplatser)
  • Mitt höj- och sänkbara skrivbord stod i ståläge hela dagen (se bildbevis nedan)
  • Stod också på tunnelbanan från Centralen till Hökarängen
Så på sätt och vis har träningen nu börjat inför Fotrally 2014.


Varje dag på jobbet kommer bli ett träningspass i uthållighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar