måndag 14 april 2014

Vaka, kissa, skavsår och vuxenpoäng

Eftersom Fotrally lär hålla på ett par dygn vakade jag i natt på jobbet för att träna på att gå när jag är trött. Under natten såg jag bland annat den fantastiska dokumentären Löparnas ultimata utmaning (ligger kvar på URplay till 9 augusti 2014). Nu var det inga svårigheter att gå fast jag inte sovit under natten. Värre lär det väl bli om jag går så långt att jag hoppar över två nätters sömn. Och det har jag lite svårt att förbereda mig inför om jag ska vara en närvarande familjemedlem.

För övrigt har jag några problem. Jag vet inte varför, men jag tenderar att kissa väldigt mycket när jag går. Jag kan springa i timmar utan att kissa, men när jag går markerar jag som värsta hunden. Jag tror att det är bra att dricka så pass mycket att jag kissar någon gång. Men idag under drygt fyra timmars promenad drack jag kanske 0,6 liter vatten - nästan i underkant tycker jag - men lyckades ändå inte hålla mig mer än 20 minuter i sträck.

Ett annat besvärligare tillstånd är att jag får skavsår mellan skinkorna när jag går länge. Idag hade jag ingen salva så det kanske inte är så konstigt, men förra söndagen hade jag smörjt in mig med Sportslick, men fick ändå skav. Har du några tips så hör av dig!

Slutligen kan jag meddela att jag är stolt över mig själv. Med några kilometer kvar till slutdestinationen fick jag lite känningar i min vad. Jag vara bara några meter från en busshållplats så jag avbröt promenaden för att vila benet. Ibland segrar förnuftet. Stort!

Ibland gör sig våren mer påmind genom sol och värme än grönska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar