torsdag 1 maj 2014

Jobbiga prövningar

Under halva april har jag varit sjuk, så denna månad har det inte blivit så mycket konditionsträning som jag önskat. Igår tog jag igen detta med två sexmilspass på cykel. Eftersom jag bara cyklat tre gånger tidigare denna säsong och det längsta av dessa pass var på drygt 33 kilometer visste jag att det skulle bli tufft. Jag inbillar mig att genom att utsätta mig för jobbiga prövningar som jag tar mig igenom stärker jag psyket inför oundvikliga svackor under Fotrally.

Annars börjar funderingar gå kring utrustning och mat. Fick tips om att ha tåstrumpor så att tårna inte skaver mot varandra. Läste också att man kan ha dubbla strumpor på sig så att den yttre strumpan glider mot den inre istället för mot foten. Funderar också på om jag ska ha regnjacka eller paraply med mig. Och så är det det här med mat. Har för mig att jag hört att kolhydrater sätter fart på magen och att det är bättre med fet mat som energikälla. Tips mottages tacksamt!

Fick idag reda på att arrangörerna för Fotrally ändrat färdväg. Istället för att gå via Nyköping till Norrköping kommer vi gå via Katrineholm. Ett litet nerköp då jag hoppats på support från svärföräldrar/svåger/svägerska i Nyköping.

Den nya sträckningen för Fotrally

1 kommentar: