tisdag 11 mars 2014

Uthållig, envis och en smula dumdristig

Efter en vecka med träning varje dag tyckte jag att det var dags för en vilodag. Och vad passar bättre att göra på en vilodag då en är ledig från arbetet? Att promenera såklart! Det var för nära till ICA-Bomben, så jag tog ryggsäcken och gick de dryga sju kilometerna till Coop i Västberga. Det började regna på vägen dit och när jag skulle hem regnade det ännu mer.


Är det någonting jag tror mig ha förstått med Fotrally är det att vara uthållig, envis och en smula dumdristig. En vettig människa hade nog tagit bussen, men jag hade ju bestämt mig. Så med sju kilo på ryggen traskade jag mina sju kilometer hem i regnet.


Medan jag gick började frågorna hopa sig i huvudet på mig. När det är dags att bege sig iväg i slutet av juni, vad ska jag ha på mig? Ull eller syntet? Skor eller sandaler? Ska jag ta med mig både och? Regnkläder eller paraply? Ska jag träna när jag är trött efter medvetet ha varit uppe en hel natt? Jag ska försöka ta reda på dessa svar av några Fotrally-veteraner.


Jag återkommer med hur mitt upplägg ser ut. Under tiden kan du läsa en intervju med fjolårets tvåa Per-Ola. Klicka här så kommer du rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar