torsdag 16 oktober 2014

Höstens första långpromenad

Idag var det äntligen dags för höstens första långpromenad. Med två dagar kvar till Sörmland Ultra Marathon hade det väl egentligen varit bättre med en kortare promenad. Jag gick 14 kilometer under två timmar och 20 minuter, inte överdrivet fort men ändå ett snabbare tempo än under Fotrally. Jag kände mig faktiskt lite stel i benen efteråt. Det här var bara en uppvärmning; framöver kommer jag, som jag skrivit tidigare, koncentrera mig på färre och längre promenader. Jag kommer satsa på att öka både tiden och längden för varje promenad jag tar mig an.

Jag fick en sjöglimt under höstens första långpromenad
Så har min propaganda sakta rönt en smula framgång. Jag försöker trumma ihop ett lag på min arbetsplats och nu har den första personen anmält sig. Välkommen till din längsta tävling Nils! Som självskriven (?) lagkapten kommer jag att coacha mina lagkamrater att överträffa sin egen förmåga. Vi får se om de är lika envisa och målmedvetna till fots som på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar