onsdag 3 september 2014

Inget slår känslan

Detta är en blogg om att gå. Att gå så långt tills jag stupar. Vad jag har förstått har de fotrallyister som även är ultralöpare en stor fördel under tävlingen. Därför handlar denna blogg också om löpning.

Jag har anmält mig till Sörmlands Ultra Marathon som går av stapeln den 18 oktober och idag var tiden mogen för att utöka både löptid och löplängd. Jag har fördelen av att ha en av mina arbetsplatser nära Sörmlandsleden. Jag kan också välja sträckor allt från nio kilometer och uppåt att springa till min arbetsplats.

Med fem kilo på ryggen och väldigt kuperad terräng med både mängder av stenar och rötter på stigarna gick det inte så fort; jag hann 15,5 kilometer på två timmar. På detta sätt laddar jag mig både kroppsligt och mentalt inför utmaningen om en och en halv månad - och i förlängningen inför Fotrally 2015.
Och inget slår känslan av att kunna uträtta mina behov med en utsikt över en stilla insjö i Sörmland en tidig morgon på väg till jobbet.

Var går du helst på toa? Jag väljer denna plats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar