söndag 22 juni 2014

Nedräkningen har börjat

Nu är det bara några dagar kvar innan torsdag då startskottet för Fotrally går. Inför dagens promenad hade jag inte hittat något tillfälle att testa mina nya sandeler någon längre sträcka. Det kanske inte är optimalt att gå en flera timmar lång promenad bara fyra dagar innan tävlingen börjar. Åtminstone en av mina lagkamrater vilar helt en vecka innan tävlingen. Själv kör jag mer på Jonas Coltings linje (som inte tror på vilodagar) och bibehåller träningen, men drar ner på vardagsmotionen. Detta började redan förra veckan med att jag sitter både när jag åker pendel och tunnelbana samt vid skrivbordet på jobbet.

Fötterna klarade sig hursomhelst utmärkt under mina dryga två mil i sandalerna, så jag kommer ha med mig tre par skor att byta mellan under mina tävlingsdygn. Dagens väder var utmärkt för att testa två andra attiraljer. Det var omväxlande regn och solsken så jag fick prova både paraply och keps med solskydd för nacken. Paraplyet tror jag starkt på. Jag kommer ha med mig regnkläder, men om det regnar mycket är det skönt med ett paraply. Jag kommer att testa att haka fast det med en karbinhake så slipper jag bära det och kan bara balansera det över huvudet. Jag kommer nog också att satsa på långärmat under de soligaste timmarna, så slipper jag ha med mig solskyddskräm.

Det är lite pirrigt så här dagarna innan start. Årets startfält är riktigt starkt med flera tunga namn inom ultralöpning. Det blir nog många som hakar på över ett dygn. Historiskt har cirka fyra femtedelar slutat gå efter ett dygn, men jag misstänker att andelen taggade deltagare kommer vara högre i år. Den som inte har förmånen att vara med kan följa hela loppet i realtid dygnet runt med både studio och livekamera. I skrivande stund har jag inte mer information än det som står på Fotrallys Facebooksida.

För att genomföra ett lopp jag kommer vara riktigt nöjd med oavsett min placering, behöver jag hjälp av er som läser. Skicka uppmuntrande tillrop och glada hejaramsor till mig på Facebook eller Twitter. Starten går kl. 21 på torsdag så följ mig och heja på mig hela vägen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar