torsdag 1 januari 2015

Summering av november och december

De senaste två månaderna har varit lite av en jämmerdal utifrån Fotrallysynpunkt. På grund av min envisa benskada har jag inte tagit ett löpsteg. Jag har inte gått på kryckor sedan i början av november, men det strålar fortfarande ner i mitt högra ben. Det gör inte direkt ont, men jag vill inte belasta det med löpning. Istället har jag motionerat på roddmaskin och crosstrainer på jobbet - två i mitt tycke själsdödande alternativ till löpning i det fria. Jag har även de sista veckorna börjat ta lite längre promenader - inte långa med tanke på Fotrally - men ändå uppemot dryga milen.

För att muntra upp mig delar jag
min målgång i Andörjan 2014
Planen framöver är att köpa ett årskort på stadens simhallar och gym så att jag får en mer regelbunden konditionsträning; en halvtimme om dagen ska jag väl kunna stå ut med konditionsmaskiner. Tänkte också köra styrketräning varannan dag. Förhoppningsvis får jag även till stretchingövningarna jag fick av en sjukgymnast för en månad sedan. På detta ska jag utöka min promenadsträcka någon gång i veckan och se hur benet svarar på längre distanser.

Jag tycker det tar lite lång tid med rehabiliteringen, men jag är fortfarande vid gott mod och tänker att jag har många år kvar att både springa och gå. Så ingen panik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar