måndag 9 juni 2014

Sista vakan, solbränna och länktips

Idag tror jag att jag vakade och gick mitt sista längre pass innan det är dags för själva Fotrally 26:e juni. Jag sov inte under natten och i morse startade jag min promenad som varade i drygt sju timmar under nästan 39 kilometer. Det var gassande sol och varmt. Dagens lärdom är: använd solskyddsfaktor! Nacken bränner lite och jag hoppas kunna sova i natt.

Något jag testade på riktigt denna gång var min solladdare. När mobilbatteriet var ner på drygt 10 procent pluggade jag in laddaren och den laddade på stadigt och säkert. Jag kommer alltså ha tillgång till nätet under hela rallyt. En och annan uppdatering lär det hinna bli. Mot slutet kan jag misstänka att all energi går åt till att hålla mig upprätt.

Det är inte bara jag som skriver om Fotrally, så här får du lite andra tips:

Bloggen Maratonmarschen handlar bara om Fotrally.

Här är några blogginlägg från folk som också ägnar sig åt annat än Fotrally:

Mia Thomsen en tidigare vinnare av Fortrally skriver sporadiskt om tävlingen.
Springcalle skriver också om Fotrally.
Femtiotaggaren skriver om ett långt träningspass.

Här följer några andra länkar:

Här hittar du artiklar, radioinslag och ett TV-klipp.

Och slutligen förra årets segrare i fin stilstudie.

En av otaliga vackra vyer under dagens promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar